HB logo

Huddinge Båtklubb

59º 15,4´ N    17º 52,4´ E

Ungdomsledare sökes

Till säsongen 2020 och framåt söker Huddinge båtklubb förstärkning i ledarteamet för seglarskolan. Vill du hjälpa till att driva ungdomsverksamheten framåt och lära unga människor sjövett, segling och säker hantering av jollar på ett lekfullt och pedagogisk sätt?

Då är det dags att kontakta oss. Har du speciella frågor om seglarskolan så hör med våra ledare Jens eller Per för mer information.

Att vara ungdomsledare innebär ett engagerat arbete med ca 40 timmar under seglingssäsongen och enstaka timmar under vintersäsongen för underhållsarbeten och klubbmöten. Seglarskolan startar i maj och fortgår till och med oktober med uppehåll under sommarlovet. Vi träffas 2-3 timmar per vecka helst på en vardagkväll. Ett seglarläger över en helg kan tillkomma i anslutning till sommarlovet. Kunskap för jollesegling är önskvärd men inget krav, dock ska du ha allmän förståelse hur en segelbåt ska framföras. Vid intresse kan en utbildning till instruktör bli aktuell.

Per Johansson
E-post: